מודקאסט – עונה 3, פרק 4 – אי וודאות במלחמה

תאריך: 16/01/2024
 "תייצרו דסקים אחוריים, פונקציות של חשיבה, שיודעים לקחת משהו שחשוב למפקד ולפעול מולם יותר בנחת, תוך הפעלת ידע מהעבר ושיח בין-מדרגי בצורה יותר שיטתית" 

המודיעין עוסק תמיד באי-וודאות, אז מה משתנה מבחינה זו במהלך מלחמה? מתי סודות יכולים להפוך לתעלומות או לחידות? איך מודיעין יכול לעודד אי-וודאות אצל יריבים ומדוע חשוב להבחין בינו לבין הסברה בצד הישראלי, שנועדה לצמצם אי-וודאות?

עונה מיוחדת של מודקאסט, בשיתוף קהילת "לומדים מנהיגות בחיל", המוקדשת לנושא מודיעין ומנהיגות במלחמת "חרבות ברזל". שוחחנו עם אל"מ (מיל) ד"ר עופר גוטרמן, עמית מחקר בכיר המשרת במילואים מאז פרוץ המלחמה.

מנחה: אלון ששון.



אולי יעניין אתכם לקרוא גם

מודקאסט עונה 3 פרק 7 - חמ"לים אזרחיים בשירות המודיעין

"כל האנשים האלו נתנו המון שעות, קשב, את כל יכולותיהם ואת משאבי החמלה ובריאות הנפש שלהם, וזו היתה התגייסות מתוך ציונות" מיד לאחר אירועי ה- 7 באוקטובר הוקמו בזה אחר זה חמ"לים אזרחיים שמילאו באותה שעת חירום משימות שממולאות בשגרה על ידי ארגוני המודיעין. חלק מהחמ"לים המאולתרים הוקמו על בסיס יוצאי יחידות מודיעין, אחרים על ידי אזרחים שמעולם לא הכירו מושגים כמו צ"יח או אוסינט – הם פשוט הגיעו כדי לתרום כל מה שיכלו במשימות האיסוף והבנת תמונת המצב הכאוטית, וחלקם עושים זאת עד היום.עונה מיוחדת של מודקאסט, בשיתוף קהילת "לומדים מנהיגות בחיל", המוקדשת לנושא מודיעין ומנהיגות במלחמת "חרבות ברזל". שוחחנו עם ענבל קארו, שמהלך שירות ממושך באמ"ן הובילה צוותי מודיעין שונים, על מאפייני ההתארגנויות האזרחיות השונות שפעלו מאז תחילת האירועים, ועל השאלה מה ניתן ללמוד מפעילותן גם לימי שגרה.מנחה: אלון ששון
קרא עוד