הנכונות לשבור והצורך לבנות: גורמים מקדמי חדשנות וחסמי חדשנות בעבודת מודיעין

תאריך: 12/02/2024
במאמר שלפניכם מציג אלון ששון כמה מאפיינים של התהליך ושל התוצרים המודיעיניים שמקדמים חשיבה חדשנית וכמה מאפיינים אחרים של עולם המודיעין שעלולים להיות חסמים לחדשנות. בהמשך לכך הוא דן באופן שבו תהליכי העבודה, התפיסות והפרקטיקות הבסיסיות של עולם המודיעין, מעודדים חדשנות או מרסנים אותה. לדבריו, הבנה של הגורמים המעודדים והגורמים המרסנים יכולה לשמש בסיס להחלטות ניהוליות ולתהליכי מיסוד של חדשנות בארגוני המודיעין על ידי מיצוי שלהם באופן אפקטיבי.

מאמר זה הינו חלק מגיליון ייעודי של כתב העת "מודיעין הלכה למעשה", שמוקדש כולו לנושא הקשר בין חדשנות לבין מודיעין, שייצא לאור בקרוב. כתב העת כולל מאמרים שסוקרים את ההיבטים השונים של קשר זה – מנקודת מבט של אנשי המודיעין עצמם, של עמיתי המכון לחקר המתודולוגיה של המודיעין ושל חוקרים המתמחים בחדשנות.

לקריאת המאמר



**מאמר זה נכתב טרום אוקטובר 23, ולפיכך אינו מתייחס לאירוע באופן פרטני, גם אם בוצעו בו שינויים קלים בעקבות אירועים דרמטיים אלו. למרות מידע מסויים שהתפרסם ציבורית עד כה אין כיום די מידע גלוי שיאפשר להעמיק בנושא מקומה של החדשנות מול הכשל המודיעיני בצורה שיטתית. בכל מקרה, אין זו מטרתו של המאמר.

אולי יעניין אתכם לקרוא גם